  | 
				shedevr.org.ru Группа перевода приставочных игр "ШЕДЕВР"   
				 | 
			 
		 
		 
	
		| Предыдущая тема :: Следующая тема   | 
	 
	
	
		| Автор | 
		Сообщение | 
	 
	
		Марсель Гость
 
 
 
 
 
  | 
		
			
				 Добавлено: Сб Дек 11, 2004 8:32 pm    Заголовок сообщения: Обрезание PS-овской игры Tobal 2 | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Добрый день.
 
 
Увлекся я PSX играми и в особенности файтингами (а в особенности - игрой Tobal 2). Так вот, IMAGE-нул я игрушку на винт и, глянув на размер, подумал; а было бы неплохо повырезать все глупые мульты из образа. Но в этих делах я полнейший ламер и не имею ни малейшего представления о таких понятиях, как ЛИЦЕНЗИРОВАНИЕ, РОМ-ХАКИНГ и др...
 
Наверняка это несложно... Plese, подскажите, какие прожки использовать (желательно с link-ами), и как вообще это делается.
 
 
Заранее благодарю... | 
			 
		  | 
	 
	
		| Вернуться к началу | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		АнС RRC2008
  
  
  Зарегистрирован: 08.11.2003 Сообщения: 2818
 
  | 
		
			
				 Добавлено: Вс Дек 12, 2004 1:28 am    Заголовок сообщения: Re: Обрезание PS-овской игры Tobal 2 | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				 	  | Марсель писал(а): | 	 		  | Но в этих делах я полнейший ламер и не имею ни малейшего представления о таких понятиях, как ЛИЦЕНЗИРОВАНИЕ, РОМ-ХАКИНГ и др... | 	  
 
 
Тут бы самим интересно про ЛИЦЕНЗИРОВАНИЕ узнать...    | 
			 
		  | 
	 
	
		| Вернуться к началу | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		SergeyK
 
 
  Зарегистрирован: 02.12.2003 Сообщения: 1278
 
  | 
		
			
				 Добавлено: Вс Дек 12, 2004 2:21 am    Заголовок сообщения: Re: Обрезание PS-овской игры Tobal 2 | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				 	  | АнС писал(а): | 	 		  Тут бы самим интересно про ЛИЦЕНЗИРОВАНИЕ узнать...    | 	  
 
 
Лицензирование PS-диска - это добавление к собранному образу заголовка с лицензионной информацией (европейской, американской и т.п.), которая появляется в самом начале при загрузке диска. | 
			 
		  | 
	 
	
		| Вернуться к началу | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		MaXXik
 
  
  Зарегистрирован: 17.11.2003 Сообщения: 124 Откуда: р.Беларусь, г.Солигорск
  | 
		 | 
	 
	
		| Вернуться к началу | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		Марсель Гость
 
 
 
 
 
  | 
		
			
				 Добавлено: Вс Дек 12, 2004 3:03 pm    Заголовок сообщения:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				2MaXXik
 
 
Сайт конечно красивый , но что там нужно качать и нужно ли, не понятно... Если ты уже прошел этот этап, может поделишься опытом? | 
			 
		  | 
	 
	
		| Вернуться к началу | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		АнС RRC2008
  
  
  Зарегистрирован: 08.11.2003 Сообщения: 2818
 
  | 
		
			
				 Добавлено: Вс Дек 12, 2004 4:21 pm    Заголовок сообщения: Re: Обрезание PS-овской игры Tobal 2 | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				 	  | SergeyK писал(а): | 	 		  | Лицензирование PS-диска - это добавление к собранному образу заголовка с лицензионной информацией (европейской, американской и т.п.), которая появляется в самом начале при загрузке диска. | 	  
 
 
Сурово.    | 
			 
		  | 
	 
	
		| Вернуться к началу | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		MaXXik
 
  
  Зарегистрирован: 17.11.2003 Сообщения: 124 Откуда: р.Беларусь, г.Солигорск
  | 
		
			
				 Добавлено: Вс Дек 12, 2004 9:57 pm    Заголовок сообщения:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Previous thread following Thread   
 
Author  Thread     
 
CyBeR PeReZ 
 
Collaborator 
 
 
Moderator 
 
Registry: 29-08-2000
 
Where: Cordoba
 
Manual to rippear PSX games 
 
 
Good, I am going to teach to you to rippear psx. First, we see a little theory 
 
(yes, already that he is co+-azo, but that we are going to him to do ).
 
 
How you will know, the PSX games are made up of archives of different type: we 
 
have the archives of the game, archives of video and archives of sound (also you 
 
will see that some games have archives with protection of which already we will 
 
speak more ahead). Then, as much the archives of video and sound have a 
 
particularitity, are not necessary so that the game reproduces with normality.
 
 
Well, you will ask yourselves of what it consists to rippear a game, because 
 
simply in as much clearing to that game the graphs to him as the sound 
 
(background sound, the sound that accompanies the game as the quit+árselos SFX 
 
are not worth the trouble). You will think why to do ripping to a game, because 
 
to my a reason is only happened to me: to reduce the size of the game and to 
 
make a CD with several games. Now, with cheap that is the CD-r virgin it is not 
 
worth the trouble to do ripping if it is not for that reason. Good, also it 
 
would be possible to be used for being able to distribute the games by inet, but 
 
that is illegal.
 
 
I have discovered two forms to do ripping, the two equally valid ones, but one 
 
is faster than the other, and one is going to occupy more than the other. The 
 
best thing, to do the two and quedarte with the best one. One consists of 
 
clearing the archives of video and sound, is fastest and if you have luck and 
 
goes, fantastic. Second she is liosa and there is 2 forms to do the one that we 
 
will see it now:
 
 
The second form consists of replacing the archives of video (str normally, but 
 
for asegurarte it uses program PSXPLAY and it directly reproduces some archives 
 
of the CD) and sound (XA normally, but can change of extension) by other 
 
archives. Those other archives can be archives in target (done by ej with the 
 
EDIT of the MSDOS) or small archives of videos and sounds (if you do not have 
 
small archives in str or xa, turns the archives that comes with Windows, nobody 
 
avi or wav is worth, with the MovConvert).
 
 
Well, summarizing, which you must do is:
 
 
 
It watches the original CD to see what archives are videos and as sounds.
 
 
It copies the others to the HD.
 
 
It creates archives to replace the sounds and videos. If beams method 1 you do 
 
not do this.
 
 
In the HD they must be the same number of archives and with the same name that 
 
in the CD.
 
 
Veto to Easy 4 (he is the one that I prefer for, but also is worth another one 
 
like the Nero).
 
 
You do an image (Cdrom-xa and MODE2) of the archives of the HD, ponle like type 
 
of image ISO.
 
 
Veto to the Hitmem and pon path of the image.
 
 
Veto to the Gridfix and dale to browse, choose the image, ponle what you want 
 
down and dale to License ISO.
 
 
It records the CD with EASY 4, first test before in Cd-rw in case it fails to 
 
you and soon it toasts in one normal one.
 
 
 
What method is better? Then I prefer to do first nT¦ 1 soon and nT¦ 2 with the 
 
archives in target.
 
 
For which east order? Because you save time and perhaps you obtain it to first.
 
 
Why not 2T¦ with archives with video and sound? Because they cause that it 
 
occupies plus the image.
 
 
What to do if when playing, the game does not begin and remains the black screen 
 
during long time? B+¦scate avi smallest than you can of size, it opens the 
 
MovConv, and p+ásalo to str with the attributes: Easy, and Frame Rate 30. Soon 
 
east file by intro of the game replaces (the USA the PSXPlay to know which is 
 
intro on the original CD).
 
 
Can be put several games in a CD? If that can, she is one of the best reasons to 
 
do ripping.
 
 
Why to put the license to him to the CD? So that there is Playstation that does 
 
not read the CDs without license.
 
 
 
Necessary utilities and complements 
 
 
 
Program of recording: Easy CD Creator or Nero Burning ROM.
 
 
Program of extracion of archives: preferably the Iso Buster.
 
 
Avi file and wav of 1seg or of which it is wanted. Example .
 
 
Program of conversion of avi to str and wav to xa: Movie Converter. (the PSMPlay 
 
is also recommended).
 
 
Program that introduces the beginning and the license: hitlice and gridfix .
 
 
 
Example: GTA 
 
 
How example, I have rippeado the Grand Theft Car of PSX. Here you have the steps 
 
that I have made:
 
 
 
To copy all the archives to the HD, except str and wav.
 
 
To create a file from edit of the TWO and to leave it vario.
 
 
To copy this file to the folder where step has been copied in 1T¦ the GTA.
 
 
To copy this file so many times as * str has in the CD, in this case 7 times (8 
 
-1 that already were).
 
 
To change the name of the empty archives to put the name to him of the archives 
 
str of the CD.
 
 
To copy an empty file to the Music folder and to do the same with str, that is 
 
to say, copies so many times that file as wavs has in the CD and soon you change 
 
the name to him. If we have arrived at this point we must such have in the HD 
 
archives that in CD, but occupying much less, and having the same name and 
 
extension.
 
 
You go away to the Easy Creator (I have used version 4).
 
 
You introduce all the archives of the GTA in the HD in the inferior part, you 
 
put like name to the CD same that the original one has (Gta) and the beams to 
 
him an image of the archives in the HD with the name that you want but putting 
 
of type * iso not * cif to him.
 
 
You go away to the Hitmen and you put like file:c:\nombredelarchivo.iso (the 
 
name of the file is the one that you have put to him in the previous step).
 
 
You go away to the Gridfix and in browse you select to the image iso and down 
 
you put to him what you want that sees instead of "Licensed By" and him DAS 
 
License ISO. If you have followed the steps correctly, the image iso deveria to 
 
occupy to you just like to my: 8.77 MB (9,025,728 bytes), 9,207,808 used bytes 
 
(zip that it includes the image of the only 3.9 GTA occupies mb).
 
 
Now single you can make a thing: to burn the image in a CD If you want, for 
 
asegurarte, records first in one rewriteable one and verifies that it goes in 
 
several emulators (my experience says to me that some times do not go in the 
 
emulators, coverall in the Bleem and the VGS, but in the PSX if that goes).
 
------------------------------------------------------------------------------------
 
Где - то есть оригинал этой статьи на испанском. | 
			 
		  | 
	 
	
		| Вернуться к началу | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		BoreS
 
  
  Зарегистрирован: 03.04.2004 Сообщения: 347 Откуда: KarmaSociety
  | 
		
			
				 Добавлено: Ср Дек 15, 2004 12:27 am    Заголовок сообщения:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Ещё вопросик про Tobal 2
 
Я вот скачал патч-перевод на англицкий язык, но меня беспокоит вот эта надпись:"Requests for patched or unpatched ISOs will be ignored."
 
Я попробовал пропатчить и начались только глюки.
 
Вопрос такой, как тогда воспользоваться этим патчем?
 
Скачал я его с http://donut.parodius.com/?func=trans&platform=psx | 
			 
		  | 
	 
	
		| Вернуться к началу | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		Марсель Гость
 
 
 
 
 
  | 
		
			
				 Добавлено: Чт Дек 16, 2004 9:06 am    Заголовок сообщения:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				А какой утебя размер образа. На сайте выложены 2 разных патча.
 
Кстати, а чем ты патчил образ? | 
			 
		  | 
	 
	
		| Вернуться к началу | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		BoreS
 
  
  Зарегистрирован: 03.04.2004 Сообщения: 347 Откуда: KarmaSociety
  | 
		
			
				 Добавлено: Сб Дек 18, 2004 5:57 pm    Заголовок сообщения:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Так, зашёл на http://home.comcast.net/~hairraiser/ и всё понял.
 
Но когда я патчил у меня был только один патч, сейчас скачаю второй и попробую, потому что непомню размера.
 
Ну а патчил естественно PPF-O-MATIC 3. | 
			 
		  | 
	 
	
		| Вернуться к началу | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		Марсель Гость
 
 
 
 
 
  | 
		
			
				 Добавлено: Вс Дек 19, 2004 10:02 pm    Заголовок сообщения:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				| Если у тебя что-то получилось, поделись опытом. Патчится вроде нормально, но при запуске игры отличий что-то не видно. Этот патч переводит всю игру? | 
			 
		  | 
	 
	
		| Вернуться к началу | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		sindrom Гость
 
 
 
 
 
  | 
		
			
				 Добавлено: Чт Мар 10, 2005 1:39 pm    Заголовок сообщения:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				все привет 
 
ищу игруху Tobal2 на консолю
 
свяжитель со мной по е-маелу или по ICQ
 
 
мыло fpykt@yahoo.com
 
ICQ 161223870
 
заранее всем спасибо | 
			 
		  | 
	 
	
		| Вернуться к началу | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		Гость
 
 
 
 
 
 
  | 
		
			
				 Добавлено: Пн Окт 11, 2010 3:32 pm    Заголовок сообщения:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Я очень сильно хочу перевести tobal 2,но незнаю с чего начать и к кому обратиться...С nes я более менее умею работать а вот с консолью...Подскажите плз)   | 
			 
		  | 
	 
	
		| Вернуться к началу | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		Йод Хе Вау Хе
 
  
  Зарегистрирован: 11.10.2010 Сообщения: 2
 
  | 
		
			
				 Добавлено: Пн Окт 11, 2010 3:38 pm    Заголовок сообщения:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				| очень сильно хочу перевести tobal 2,но незнаю с чего начать и к кому обратиться...С nes я более менее умею работать а вот с консолью...Подскажите плз) | 
			 
		  | 
	 
	
		| Вернуться к началу | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		BSV
 
  
  Зарегистрирован: 05.08.2007 Сообщения: 64 Откуда: Новокузнецк
  | 
		
			
				 Добавлено: Вт Окт 12, 2010 3:44 am    Заголовок сообщения:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				С японского переводить собрался? _________________
   | 
			 
		  | 
	 
	
		| Вернуться к началу | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		Йод Хе Вау Хе
 
  
  Зарегистрирован: 11.10.2010 Сообщения: 2
 
  | 
		
			
				 Добавлено: Вт Окт 12, 2010 1:16 pm    Заголовок сообщения:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				| BSV,английская версия есть уже... | 
			 
		  | 
	 
	
		| Вернуться к началу | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		Гость
 
 
 
 
 
 
  | 
		
			
				 Добавлено: Пн Апр 25, 2011 6:20 pm    Заголовок сообщения:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				 	  | Йод Хе Вау Хе писал(а): | 	 		  | BSV,английская версия есть уже... | 	  
 
английской нет, есть переведенная на английский... | 
			 
		  | 
	 
	
		| Вернуться к началу | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		 | 
	 
 
  
	 
	    
	   | 
	
Вы не можете начинать темы Вы можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете голосовать в опросах
  | 
   
 
  
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
  
		 |